Elektroniczny Obieg Dokumentów

Elektroniczny obieg dokumentów to system wspomagający i usprawniający
przepływ dokumentów w organizacji.
Pierwszy etap obiegu dokumentów rozpoczyna się u Klienta, w momencie
doręczenia dokumentu do kancelarii firmy.

1. Elektroniczny obieg dokumentów

Elektroniczny obieg dokumentów to system wspomagający i usprawniający przepływ dokumentów w organizacji.
Pierwszy etap obiegu dokumentów rozpoczyna się u Klienta, w momencie doręczenia dokumentu do kancelarii firmy. Obejmuje on:

  • Skanowanie dokumentu,
  • Wgranie dokumentu do aplikacji lub przesłanie go na dedykowaną skrzynkę mailową,
  • OCR dokumentu, czyli rozpoznanie poszczególnych elementów dokumentu i nadanie kategorii dokumentu oraz stosownej adnotacji.

Po wstępnej weryfikacji oraz akceptacji dokumentu przez Klienta, dokument przekazywany jest do zespołu MAC, który podejmuje się dalszej pracy z dokumentem.

Elektroniczny obieg dokumentów przyśpiesza znacznie proces przetwarzania i księgowania dokumentów. Największą zaletą jest w zasadzie natychmiastowe pojawienie się dokumentu w systemie finansowo-księgowym.

2. Weryfikacja dokumentów

Po otrzymaniu zaakceptowanego dokumentu, zespół MAC przystępuje do dalszej pracy obejmującej:

  • Weryfikację poprawności nadanej kategorii,
  • Księgowanie operacji,
  • Kalkulację podatków,
  • Opcjonalnie przygotowanie płatności w systemie bankowym bądź przygotowanie plików bankowych.

Cały proces koordynowany jest przez dedykowany zespół księgowy, czuwający nad poprawnością i kompletnością danych. Warto podkreślić, że zespół księgowy MAC działa pod nadzorem biegłego rewidenta i przy wsparciu doradcy podatkowego.

Ewentualne wątpliwości czy rozbieżności są na bieżąco wyjaśniane z Klientem.

3. Obsługa Spraw Podatkowych

Na podstawie dokumentów i danych otrzymanych od Klienta zespół MAC przeprowadza kalkulację podatków oraz przygotowuje i wysyła do urzędu skarbowego stosowne deklaracje podatkowe. Jako profesjonalne biuro rachunkowe wspieramy naszych Klientów w komunikacji z urzędami skarbowymi, reprezentujemy Klientów w trakcie czynności sprawdzających, czy kontroli podatkowych – oszczędzając nerwy i czas podmiotów, których księgowość prowadzimy.

4. Kadry i płace

Trudno jest mówić o kompleksowej obsłudze księgowej podmiotów gospodarczych, nie uwzględniając obsługi kadr i płac. Specjaliści ds. kadrowo-płacowych MAC prowadzą obsługę kilkuset podmiotów gospodarczych.

Realizujemy pełne wsparcie w zakresie obsługi kadrowo-płacowej przedsiębiorstw uwzględniające prowadzenie akt osobowych, rozliczenia płacowe, reprezentowanie przed organami skarbowymi i ZUS a także doradztwo dot. spraw pracowniczych.

Zakres obowiązków zawsze dopasowujemy indywidualnie do oczekiwań klienta i jego charakteru organizacji.

Korzystamy z nowoczesnych rozwiązań software, możemy zaproponować Państwa pracownikom dostęp do aplikacji webowej e-pracownik, spełniającą funkcje portalu pracowniczego i narzędzia do zarządzania czasem pracy, urlopami. Narzędzie to umożliwia całodobowy, zdalny dostęp do kluczowych danych kadrowo-płacowych za pośrednictwem przeglądarki internetowej.

5. Nowoczesne raporty

Dzięki nowoczesnemu systemowi raportowania dostępnego przez przeglądarkę internetową możesz w szybki sposób zapoznać się z aktualną kondycją finansową Twojego przedsiębiorstwa, a jasny i przejrzysty format danych pozwoli na prowadzenie wielowymiarowych analiz oraz usprawni proces decyzyjny.

Zastosowanie elektronicznego obiegu dokumentów przyspiesza w zauważalny sposób możliwość przetwarzania danych księgowych i przygotowania stosownych raportów, skraca czas oczekiwania na aktualne dane finansowe.

Przygotowujemy zarówno skomplikowane raporty menedżerskie, raporty sporządzane w oparciu o polskie standardy rachunkowości, jak i MSSF. Udostępniamy użyteczne narzędzia służące do przygotowywania raportów samodzielnie przez Klienta (Analizy Business Intelligence, Power BI), konfigurujemy raporty automatyczne – zgodnie z ustalonym harmonogramem przesyłane do Klienta.

5

Zależy nam na aktywnym wsparciu Twojego biznesu, usprawnieniu procesów obiegu dokumentów w Twojej organizacji. Jeżeli masz dodatkowe pytania dotyczące elektronicznego obiegu dokumentów lub wątpliwości zapraszamy do kontaktu.

MAC Auditor Sp. z o.o.
Ul. Obrzeżna 5/8p
02-691 Warszawa
macauditor@macauditor.pl
+ 48 530 189 966